Меню
Статистика
Наше опитування
Чи хотіли б ви навчатися у нашому ліцеї?
Всього відповідей: 847
Форма входу

 

Сторінка психолога

 

Психологічна служба Полтавського професійного ліцею працює в складі двох практичних психологів.

    Шевченко Наталія Іванівна

Освіта: вища – Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка.

Спеціальність: практичний психолог, соціальний педагог.

Кваліфікація: практичний психолог, соціальний педагог.

Моє життєве кредо: інколи треба зробити один крок назад, аби потім – два вперед.

Проблема, над якою працюю: розвиток життєвих цінностей учнів ліцею як засобу збереження власного життя та здоров`я.

  Лисенко Ганна Олександрівна

Освіта: бакалавр – Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка.

Спеціальність: практичний психолог.

Кваліфікація: практичний психолог.

Моє життєве кредо: ніколи не здаватися, досягти свого.

Проблема, над якою працюю: підтримка сприятливих умов для процесу адаптації учнів ліцею.

Мета: забезпечення умов, які сприяють психологічному та особистісному розвитку учнів ліцею.

 
Методична проблема, над якою працює навчальний заклад:

«Розвиток творчого потенціалу викладача та учня шляхом впровадження комп’ютерних та інтерактивних технологій»

Завдання:

  • психологічне спостереження за учнями  І курсу в процесі їхньої адаптації;
  • просвітницька робота з метою профілактики шкідливих звичок в учнів (тренінги, години спілкування, круглі столи);
  • активізація профілактичних заходів щодо різних форм узалежнень, фізичного насильства та агресивної поведінки, формування здорового способу життя серед учнів ліцею;
  • навчання підлітків визначати життєві цінності, формування у них відповідального ставлення до власних вчинків та власного здоров`я;
  • підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів, батьків, вчителів.

          Психологічна служба у своїй діяльності керується Конституцією України, декларацією прав людини, Законом України , Конвенцією про права дитини, чинним законодавством України та положенням про психологічну службу системи України, Етичним кодексом психолога.

Діяльність психологічної служби включає головні напрямки:

- консультативна – надання допомоги учням, їх батькам (законним працівникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу у питаннях розвитку, виховання та навчанням шляхом психологічного консультування;

- просвітницька – робота з підвищення психологічної культури в навчальному закладі та сім`ї ,

- діагностична – психолого-педагогічне вивчення суб’єктів навчального процесу, визначення індивідуальних особливостей особистості, її потенційних можливостей в процесі навчання і виховання, а також виявлення причин і механізмів порушень в навчанні, розвитку соціальній адаптації;

- психологічна корекція – це система заходів, спрямованих на виправлення недоліків психологічного розвитку чи поведінки людини з допомогою спеціальних заходів психологічного впливу.

 

Пам’ятайте :

душа використовує всі доступні їй засоби,

щоб виховувати і освічувати нас.

                                                    Шакі Гвейн

 

Формування здорового способу життя

   У травні на виховній годині відбулася зустріч психолога Большової С.О. з благодійної організації «Світло надії» і учнів, які навчаються в групі №14. Світлана Олександрівна провела бесіду з теми: «Шкідливий вплив алкоголю на організм людини». Учні дізналися, що вживання алкоголю є руйнівним для здоров’я, призводить до зміни психічного стану людини, а також викликає отруєння організму. Будь-які алкогольні напої призводять до звикання та залежності, розвитку тяжкого захворювання ― алкогольної залежності. Для наших вихованців така зустріч була корисною. Тепер вони усвідомили, що не потрібно вживати алкогольні напої.

Підвищення кваліфікації за допомогою методу інтервізії

      21 лютого 2017 року практичні психологи Лисенко Ганна Олександрівна та Шевченко Наталія Іванівна взяли участь в інтервізійній групі «Інтервізія як новий формат удосконалення професійної компетентності працівників психологічної служби», організованої центром практичної психології і соціальної роботи Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського.

     Інтервізія – від французької – навчання, що відбувається в групі за відсутності викладача. Інтервізія – процес пошуку шляхів розв’язання будь-якої проблеми. У групі кожен має однакові (рівноправні) ролі, де роль того, хто навчається, є найважливішою. Інші ролі – консультанта, спостерігача, модератора, того, хто надає зворотний зв’язок, слухача, ментора.

     Інтервізію також можна визначити як взаємну консультацію або обмін досвідом між колегами. Під час роботи інтервізійної групи практичні психологи провели ревізію професійних навичок, умінь, щодо вирішення актуальних проблемних ситуацій; набули вміння рефлексії, самоаналізу та формулювання професійного запиту. Також вони виявили спільні проблеми та шляхи їх подолання, отримали професійну допомогу колег.

    У процесі групової роботи проаналізовані можливості та ресурси працівників психологічної служби з профілактики небезпечної поведінки дітей в Інтернеті, участі дітей у квестах, групах соціальних мереж, що несуть загрозу для їх життя і здоров’я.

    Інтервізійні групи є новою формою організації міжкурсового підвищення кваліфікації працівників психологічної служби. Практичні психологи відзначили ефективність даної форми роботи та внесли пропозиції щодо необхідності її продовження.

 

 

23 квітня в Україні святкують День психолога.

З цієї нагоди в Полтавському професійному ліцеї 25-28 квітня 2017 року проведено тиждень психології «Людина — цілий Всесвіт». Практичні психологи Лисенко Г.О. та Шевченко Н.І. підготували комплекс заходів.

План проведення тижня психології «Людина — цілий Всесвіт»

Вівторок, 25 квітня

  1. Відкриття тижня психології.
  2. Акція «Веселка настрою».
  3. Гра «Слідопит» (групи №№14, 15,17,20).
  4. Кросворд «Я ― особистість».

Середа, 26 квітня

  1. Акція «Мудрі вислови».
  2. Брейн-ринг «Психологія ― знайома незнайомка» (групи №№34, 20).
  3. Заняття з елементами тренінгу: «Чого навчають притчі?»

Четвер, 27 квітня

  1. Конкурс плакатів «Психологія ― це…».
  2. Заняття з елементами тренінгу «Правда і міфи про психологію та психологів» (група №14).

П’ятниця, 28 квітня

Нагородження учнів за участь у тижні психолог

Акція «Веселка настрою»

25 квітня в Полтавському професійному ліцеї проходила акція «Веселка настрою». Практичні психологи провели її з метою визначення емоційного стану учасників навчально-виховного процесу. В акції активну участь брали як учні, так і педагогічні працівники.

 

 

 

Концепція кольору була створена ще Іоганном Вольфгангом Ґете у «Вченні про колір» (1810 р.): всі темні кольори заспокоюють, світлі збуджують. З пітьми, вважав німецький письменник, виходить першим синій колір, зі світла – жовтий. Це основні кольори, від них походить решта.

Існує взаємодія між кольором і часом. Кожна епоха обирає свій колір: сірий — пуританство та післявоєнна Британія, пурпур — Давній Рим як символ влади. Вважається, що велике розмаїття кольорів свідчить про процвітання нації.

Фізіологи створили школу, в якій за допомогою кольору зцілюють. У Давньому Китаї хворі, що лікувалися від слідів віспи, лежали в червоному шовку. Було встановлено, що людина, яка втомилася від одного кольору, мала подивитися на протилежний, щоб стан її змінився. Червоний колір завжди впливає на фізичний стан, жовтий – на розумовий, а блакитний – на емоції. Відповідно впливають і їхні відтінки.

У психології найбільш відомий колірний тест Люшера. Кожна колірна гама, на думку вченого, має певне значення. Так, основні кольори відображають такі психологічні потреби особи:

  • темно-синій — потреба у спокої, визначає задоволення, стійку позитивну прихильність;
  • синьо-зелений — потреба у самоствердженні, свідчить про упевненість, наполегливість, іноді упертість;
  • помаранчево-червоний — потреба активно діяти й досягати успіху, характеризує ступінь вольового зусилля, агресію, збудження, наступальні тенденції;
  • світло-жовтий — потреба у перспективі, надіях на краще, мріях, символізує активність, прагнення спілкування, веселу вдачу.

Символіка кожного кольору сягає корінням у далеке минуле існування людини на землі. Ніч, символом якої є синій колір, здавна несла людині спокій, розслаблення, сон. Сонце, яскравість початку дня (жовтий колір), викликало надію, спонукало до активності. Червоний
колір — забарвлення квітів, плодів. Зелений — колір трави, чагарників і дерев — міг служити символом захисту, маскування. Сірий як відсутність кольору тлумачиться як такий, що розділяє, відгороджує. Чорний символізує заперечення яскравих фарб життя і самого буття. Коричневий колір є поєднанням помаранчевого і чорного, а фіолетовий – червоного і синього.

 

 

Червоний колір

Втілює могутність, прорив, прагнення перемоги, є джерелом енергії. Любителі червоного кольору прагнуть бути першими; їхній девіз «Хай виживе найсильніший!». До того ж їм притаманний максималізм у відчуттях, схильність до імпульсивних вчинків без попереднього обміркування.

У міфології червоний колір використовується дуже часто: бог війни у червоному (демонструється аспект жорстокості); в Африці цей колір означає «Я тебе люблю безмірно»; також червоний колір пов’язували зі спекотною порою року і втратою самовладання. У хрестоносців у геральдиці він виражав любов до Бога, ближнього, але водночас — яскравість і жорстокість.

Позитивні характеристики: лідерство, завзятість, боротьба за свої права, потяг до творення, динамізм, наполегливість.

Негативні характеристики: нетерпимість, жорсткість, руйнування, упертість.

Червоний колір допомагає долати життєві перешкоди, сприяє зміцненню рішучості, підвищенню працездатності.

Жовтий колір

Втілює розум. Він найгнучкіший, скрізь проникає, допоможе подолати труднощі, сприяє концентрації уваги (тому бажано ухвалювати рішення, складати іспити тощо у жовтій кімнаті). Під впливом жовтого кольору швидко ухвалюється рішення. Люди, які віддають перевагу цьому кольору, борються з іншими за допомогою слова, люблять, щоб ними захоплювалися. Їм властива висока самооцінка, впевненість у собі. Жовтий колір символізує інтуїцію і кмітливість.

У міфології жовтий колір втілює у собі Сонце, тепло, весну і квіти.

Позитивні характеристики: спритність, кмітливість, оригінальність, радість життя, терпимість, чесність, впевненість у собі, справедливість, свобода, радість, веселощі.

Негативні характеристики: уїдливість, сарказм, віроломство, неуважність, схильність до базікання, критичність, нетерпимість, схильність до засудження інших.

Оранжевий колір

Відповідає за задоволення різних потреб, постійно тримає в тонусі, володіє всіма можливостями червоного, але без агресії. Цей колір пов’язаний з прагненням досягти самоствердження.

Колір теплоти, блаженства, але водночас — м’якого блиску сонця, що заходить. Він завжди радує око та сприяє гарному настрою.

Позитивне ставлення до червоно-жовтого спостерігається зазвичай у людей, що мають обдарованість, гнучкість і різнобічність інтересів, наявність художніх здібностей. Вони є добрими, чуйними, але при цьому для них характерна поверховість, нестійкість інтересів, постійна потреба у захопленнях.

Позитивні характеристики: сила, невичерпна енергія, волелюбність, турботливість, терпимість.

Негативні характеристики: усепробачність, нарочитість, висока зрозумілість.

Зелений колір

Виражає ставлення людини до самої себе. Він символізує приховані таємниці, надихає на стабільність, символізує процвітання і нові звершення.

Люди, що віддають перевагу цьому кольору, зазвичай бачать обидві сторони ситуації, вміють зважувати та оцінювати шанси на сприятливий результат. Також уміють пригнічувати своїм авторитетом, відрізняються великою працездатністю. Вони пам’ятають тільки те, що потрібно, при цьому вони схильні допомагати іншим людям, навіть на шкоду собі. Привітні, але скритні, у них є свій власний світ, який вони нікому не відкривають.

Позитивні характеристики: стабільність, прогрес, обов’язковість.

Негативні характеристики: егоїзм, ревнощі, постійне відчуття хвороби.

Синій колір

Спонукає до глибокого роздуму над життям, пошуку істини, але не надає відповіді. Це колір постійності, завзятості, наполегливості, відданості, серйозності, суворості.

Люди, які віддають перевагу цьому кольору, намагаються все привести до ладу, систематизувати, вони завжди мають власну точку зору, для них важливо те, що вони роблять.

У міфах синій колір є кольором загадковості. У синій колір одягнені маги і чарівники. У Середньовіччі люди, що ходили у блакитному, знали істину. У Давньому Єгипті піраміду зсередини фарбували у синій колір. Синій колір на прапорах — це колір свободи, об’єднання, приналежності до єдиного цілого.

Позитивні характеристики: організованість, непохитність, сила духу, ідеалізм.

Негативні характеристики: фанатизм, підлеглість.

Коричневий колір

Виражає життєві відчуття тіла. Втілює стабільність, відданість (при прийомі на роботу діє позитивно).

Люди, що віддають перевагу цьому кольору, бажають фізичного відпочинку, спокою.

Позитивні характеристики: надійність, здоровий глузд.

Негативні характеристики: депресія, розчарування.

Чорний колір

Пов’язаний з цікавістю, він, з одного боку, притягує до себе, а з іншого — лякає.

У міфології широко використовується в Африці, оскільки пов’язаний із сезоном дощів (колір дерев і води) й позначає відчуття невідомості, загадковості, працьовитості, вважається, що, приносячи у жертву чорну тварину, можна викликати дощ.

Позитивні характеристики: творення, здатність до передбачення, змістовність.

Негативні характеристики: депресія, порожнеча, використання сили як вияв слабкості та егоїзму.

Фіолетовий колір

Колір ідеалізму, сприяє підвищенню самооцінки. У міфології є кольором каяття.

Відтінки фіолетового: темно-фіолетовий (символізує грубість і владність), ліловий (заспокоює, символізує інтуїцію), бузковий (свідчить про пихатість, незрілість).

 

Гра «Слідопит»

25—26 квітня в Полтавському професійному ліцеї проходила гра «Слідопит». Вона проводилася, в першу чергу, з метою налагодження взаємовідносин учнів, педагогічних працівників та адміністрації навчального закладу. А також для кращого розуміння історії ліцею, для розвитку комунікативних навичок, допитливості, кмітливості, спостережливості. Участь у грі брали групи №14, 15, 17, 20. Переможцем стала група №17 (майстер виробничого навчання Єгорова Л.О., класний керівник Яцько І.В.). Вони дали найбільше правильних відповідей та виявили свої найкращі якості при участі у грі.

 

Кросворд «Я — особистість»

25 квітня практичний психолог Шевченко Н.І. проводила заняття з учнями в гуртожитку. Розгадуючи кросворд, вихованці показали свої знання психологічних понять, а також познайомилися з новими визначеннями. Мета цього заняття – збагатити словниковий запас учнів, розширити їх кругозір, що допоможе їм у майбутньому більш повно висловлювати свої почуття та переживання.

 

Акція «Мудрі вислови»

26 квітня в Полтавському професійному ліцеї проходила акція «Мудрі вислови». Вона проводилася з метою ознайомлення всіх учасників навчально-виховного процесу з прислів’ями, приказками, цитатами видатних особистостей.

 

 

 

Брейн-ринг «Психологія — знайома незнайомка»

26 квітня в Полтавському професійному ліцеї практичні психологи Лисенко Г.О та Шевченко Н.І. провели брейн-ринг «Психологія — знайома незнайомка. Він проводився для учнів з метою донесення важливості психології як науки та демонстрації її зв’язку з іншими дисциплінами. Участь у брейн-ринзі брали групи № 20 і 34. Переможцем стала група №34 (майстер виробничого навчання Кожем’якін М.В., класний керівник Волкова О.Г.).

 

 

«Чого навчають притчі?»

26 квітня практичний психолог Лисенко Г.О. проводила в гуртожитку заняття з елементами тренінгу «Чого навчають притчі?». Учні дізналися, чим відрізняється притча від інших творів повчального змісту, ознайомилися з різними притчами, навчилися їх аналізувати.

 

 

Конкурс плакатів «Психологія — це…»

27 квітня в Полтавському професійному ліцеї практичні психологи Лисенко Г.О. та Шевченко Н.І. провели конкурс плакатів «Психологія — це…». До участі долучилися групи, які знаходилися на теоретичному навчанні. Кожна з них по своєму передала розуміння тлумачення психології. Переможцем виявилася група №14 (майстер виробничого навчання Падалка Н.О., класний керівник: Замула М.В.).

 

 

«Правда і міфи про психологію та психологів»

27 квітня в Полтавському професійному ліцеї практичний психолог Лисенко Г.О. провела заняття з елементами тренінгу «Правда і міфи про психологію та психологів». Під час заняття учні розкрили своє бачення професії психолога та отримали змогу проаналізувати, що дійсно правда, а чому вірити не можна.

 

 

 

Підсумки тижня психології

 

Переможці у конкурсах

 

Номінація «Найкращий слідопит» — група №17 (майстер виробничого навчання Єгорова Л.О., класний керівник Яцько І.В.).

Номінація «Знавці психології» — група №34 (майстер виробничого навчання Кожем’якін М.В., класний керівник: Волкова О.Г.).

Номінація «Найкращий плакат» — №14 (майстер виробничого навчання Падалка Н.О., класний керівник: Замула М.В.).

 

Дякуємо за активну участь групам №15 (майстри виробничого навчання Лисенко С.В., Косенцева Н.М., класний керівник Лукаш Т.С.); №20 (майстер виробничого навчання Міщенко К.Г., класний керівник Мартиненко А.І.).

Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Життя ліцею
Полтавський професійний ліцей, м.Полтава, вул. Сакко, 16а © 2017 Конструктор сайтів - uCoz